۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

فكر مي كنيد چقدر جذاب هستيد؟


جذابيت چيزي است جداي از زيبايي. يک نفر مي تواند چهره زيبايي نداشته باشد ولي فوق العاده جذاب باشد و همچنين مي تواند بسيار زيبا باشد ولي جذاب نباشد. حتما مي دانيد که کدام يک از اين دوحالت دوست داشتني تر هستند

جذابيت چيزي است جداي از زيبايي. يک نفر مي تواند چهره زيبايي نداشته باشد ولي فوق العاده جذاب باشد و همچنين مي تواند بسيار زيبا باشد ولي جذاب نباشد. حتما مي دانيد که کدام يک از اين دوحالت دوست داشتني تر هستند . جذابيت و گيرايي يک ويژه گي اکتسابي است و ما آگاهانه يا نا آگاهانه آن را کسب مي کنيم.

چگونه مي توان جذاب بود:

1.ظاهري آراسته داشته باشيد.

مرتب باشيد، هماهنگي و پاکيزگي شما ناخود آگاه شما را جذاب مي کند. بعضي ها بر اساس تصوري نادرست براي جذاب شدن به تکاپو مي افتند و به شکل هاي عجيب و غريبي لباس مي پوشند که اين مساله از جذابيت آنها مي کاهد.

2.بيشتر سکوت کنيد.

غالبا افراد فکر مي کنند براي اينکه جذاب تر شوند، بايد بيشتر شلوغ کنند. سکوت يک تاثير ذهني و رواني مي گذارد. در سکوت فرد در پيرامون خود خلا ايجاد مي کند و هر خلايي جذب را سبب مي شود.آنها که بيشتر صحبت مي کنند از جذابيت خود مي کاهند؛ولي سکوت و گوش دادن بيشتر، شما را عاقل تر و باتجربه تر معرفي مي کند.البته سکوتي که از اعتماد به نفس سرچشمه بگيرد.

3.نرم و ملايم سخن بگوييد .

وقتي نرم و ملايم سخن مي گوييد جذاب و محبوب مي شويد.جذابيت به تقلا و تکاپو نياز ندارد، بلکه به آرامش و ملايمت نياز دارد. آدم هاي عصبي و خشن غير قابل اعتمادند و جذابيتي ندارند.

4.فرد محترمي باشيد.

بي احترامي به خود و ديگران و بي ادبي در کلام و رفتار از جذابيت شما مي کاهد. افراد مودب و متين و محترم بي ترديد جذابند و اين جذابيت از دروشان موج مي زند.

5.زياد شوخي نکنيد اما فراوان تبسم کنيد.

شوخي کردن فراوان از انرژي ذهني وجذابيت شما مي کاهد چرا که شوخي فراوان به تدريج مرزها را از بين مي برد، به تکاپوي فراوان شما مي انجامد و صحبت بسيار به دنبال دارد و چه بسا که به بي احترامي به خود و ديگران منجر شود. متبسم باشيد زيرا تبسم به چهره شما جذابيتي عميق و ژرف مي بخشد. در تبسم، سنگيني متانت و جذابيت وجود دارد، ولي در خنده و شوخي فراوان سبکي.

6.قاطعيت يعني جذابيت.

کساني که هدف هاي مشخص و ارزش هاي معيني دارند بي استثنا جذابند. کساني که قدرت "نه" گفتن دارند و بازيچه اين و آن نمي شوند، جذابند. شخصيت هايي جذاب و تائثيرگذارند که بسيار مصمم هستند و اعتماد به نفس دارند.

7.اميال و غرايز خود را کنترل کنيد.

کساني که بر اميال و غرايز خود تسلط بيشتري دارند، از جذابيت معنوي بيشتري برخوردارند. آنها که مدام در پي ارضاي اميال خود به سر مي برند، نمي توانند خود را کنترل کنند و خصوصا به نگاه و زبان خود تسلط ندارند، اين افراد جذابيتي ندارند. بر اميال خود مسلط باشيد نگوييد ديگران چه مي دانند که من تا چه اندازه بر خود مسلط هستم. کاهش انرژي ذهني و جذابيت دروني و رواني شما به هر حال خود را به شکلي نشان مي دهد که از جانب ديگران کاملا درک مي شود.


mrafiee.5u.com

هیچ نظری موجود نیست: