۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

توصیه هایی برای زوجها

1.جملاتی مثل ( دوستت دارم ) و ( به تو علاقمندم ) یا ( خوشحالم همسری مثل تو دارم ) و مانند آن را زیاد بگویید ، اگر بخواهید با جملات متفاوتی محبت خود را به همسرتان بیان كنید چند جمله می توانید بیابید ؟

2.لازم نیست جملات محبت آمیز را با تمام وجود بگویید ، حتی اگر تعریف شما واقعی هم نباشد ، از آنجا كه موجب افزایش محبت می شود مفید خواهد بود .زیرا انسان ذاتاُ از تعریفی كه جهت شاد كردن باشد خوشحال می شود.حتی اگر بداند كه این تعریف واقعی نیست و فقط برای شادی او بیان شده است.

3.سالگرد ازدواج ، تاریخ تولد همسرتان و مناسبت هایی این چنین را همیشه به خاطر داشته باشید .گاهی كلیدهای كوچك ، قفلهای بزرگی را باز می كند.

4.اینكه او میداند كه شما چقدردوستش دارید كافی نیست .زیرا ، دراین مورد خاص دانستن مهم نیست ، بلكه ابراز كزدن است كه از اهمیتی به سزا برخوردار است.

5.هر بار كه یكدیگر را می بینید ، از چیزی مثل لباس یا مو یا نوع آرایش همسرتان تعریف كنید .زیرا توجه به این مسائل ، حاكی از توجه شما به همسرتان می باشد .زن و شوهر علاقه مندند تا كارهایی را كه در ظاهر خود برای خوش آیند همسرشان انجام می دهند مورد توجه او قرار گیرد و شما بااین كار ، خود را فردی فهمیده و دقیق معرفی خواهید كرد.

6.هیچگاه همسرتان را از جهت زیبایی با دیگران مقایسه نكنسد .زیرا او اگر بسیار هم زیبا باشد ، باز زیباترین نیست و در مقایسه با زیباترین ، زیبایی او نقص به حساب خواهد آمد.در حالی كه باید در ذهن شما همیشه بهترین باقی بماند.

7.در برابر ابراز علاقه همسرتان به گونه ایی فتار نكنید كه او احساس كند به خودش توهین كرده است .زیرا هر ابراز علاقه ای ، نیازمند پاسخی در خور است .ازاین رو اگر او به شما ابارز علاقه كند و از جانب شما با سردی مواجه شود ، احساس خواهد كرد كه خود را كوچك كرده و شما او را تحقیر نموده اید.

8.یكدیگر را محترمانه خطاب كنید تا دیگران نیز شما را این گونه خطاب نمایند .زیرا دیگران شما را به گونه ای می شناسند كه خود معرفی كرده اید .در این مورد به كم راضی نشوید


هیچ نظری موجود نیست: