۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

عادتهای مردمان شاد

خودتان را تشویق و تحسین کنید فضای ذهن‌تان را سرشار از تشویق کنید. هر زمان که «نقاد درونی» یعنی همان صدایی که شما را دل‌مرده‌ می‌سازد، فعال شد، با کلمه‌ای ا‌ز تشویق و تحسین، جلوی آن‌را سد کنید. نسبت به خطاها و کمبودها با مهربانی برخورد کنید (چه از آنِ خودتان چه از آنِ دیگران).
************
لحظه‌ی حال را دریابید در مکان و زمان خود باشید.
شادکامی، یک احساس است.وقتی در زمان حال باشید، با همه‌ی وجود و توان، از آن لذت‌ بیش‌تری خواهید برد.‌ امروز، تنها جایی است که نشاط و شادمانی، احتمال بیش‌تری دارد که هستی پیدا کند. در این لحظه و در همین‌جا، آن‌را شکار کنید.
************
هر روز، کاری را که در آن مهارت دارید، انجام دهید‌کلمه‌ای آرام‌کننده به عزیزان‌تان بگویید. سازگار با توانایی‌های‌تان عمل کنید. هر روز کاری انجام دهید که به شما احساس خوبی می‌بخشد. هرگز توانایی خود را فراموش نکنید.
************
تمام و کمال به کارهای کوچک و خوب توجه کنید حتی در یک‌روز بی‌ارزش، کاری خوب اتفاق خواهد افتاد. بسیاری از ما ساعت‌ها از راهی می‌رویم و می‌آییم بدون این‌که به گل‌های شکوفا‌شده و زیبا، نگاهی بیندازیم. این کار کوچکی است‌ ولی همین کارهای کوچک است که تصویر بزرگ را می‌سازند.
************
اجازه ‌دهید خانواده و دوستان بدانند که شما، آنان را دوست‌داریداین کار سختی نیست، تنها عزیزان پی‌می‌برند که وجودشان برای شما اهمیت دارد. ‌کیفیت روابط نزدیک شما، نشانه‌ی بزرگی از شادکامی کلی شماست. راهی بیابید تا دیگران را شاد سازید.
************
سخت نگیرید«سخت می‌گیرد جهان با مردمان سخت‌گیر.» در هر نوع زندگی، مقداری سختی و آرزوهای برآورده‌نشده وجود دارد. متناسب با آن، از سخت‌گیری خود بکاهید.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
مطالب جالب و مفیدی نوشته اید.امیدوارم همیشه موفق باشید